Semmering - 1. železnice zapsaná v UNESCO
autobusem
polopenze
Hotel
Semmerinská horská dráha je 41,7 kilometrů dlouhá rakouská železniční trať, která vede z Gloggnitz přes Semmering do města Mürzzuschlag. Semmeringbahn byla první evropskou horskou železnicí s normálním rozchodem. Je považována za první skutečnou horskou železnici na světě. V r. 1998 jako první svého druhu byla zapsána do seznamu kulturního dědictví UNESCO.
Na trati je 14 tunelů, 16 viaduktů (i dvoupatrové), vlaky přejíždí i 118 menších kamenných a 11 železných mostů. Celková délka údolí a propastí, přes které vlaky projíždí po viaduktech a mostech, je 1,6 km. Nejdelším viaduktem je s délkou 228 metrů Schwarza-Viadukt, nejvyšší je Kalte-Rinne Viadukt vysoký 46 metrů. Celková délka tunelů je 4,5 km, nejdelší z nich jsou vrcholový starý Semmeringtunnel s délkou 1 431 metrů a nový Semmeringtunnel 1 512 m, nejkratší je pouze čtrnáctimetrový Krauseltunnel (13,55 m). Nejvyšší stoupání trati je 28 ‰.
Program zájezdu
1. den
odjezd v ranních hodinách z ČR do Dolního Rakouska, dojedeme na nádraží klimatických lázní Puchberg am Schneeberg (585 m n.m.), odkud pojedeme zubačkou o rozchodu 1000 mm moderními motorovými vozy Salamandr 40 minut do nejvýše položeného nádraží Rakouska, pod masiv hory Schneeberg, do nadmořské výšky 1.795 m.Na vrcholu Schneebergu se nabízejí 2 pěší trasy: kolem Elisabetiny kaple – kratší trasa vede k chatě Damböckhaus a přes vrcholek s křížem nazpět na nádraží (cca 60–75 minut), delší a náročnější trasa vede od stejné chaty Damböckhaus k chatě Fischerhütte (od nádraží cca 1 hodina) a dále přes vrchol Klosterwappen (což je hlavní vrchol masivu Schneeberg a nejvyšší hora Dolního Rakouska) zpět na nádraží cca 60–75 minut. Odjezd do Semmeringu na ubytování
2. den
po snídani se ze Semmeringu 970 m n.m. sedačkou se vyvezeme na vrchol Hirschenkogel (1.340 m), odkud je z rozhledny Millenium impozantní rozhled na průsmyk Semmering a dále na hory Schneeberg a Rax. Sjedeme lanovkou dolů a autobusem se dovezeme do Semmeringu na vlakové nádraží, kde začíná naučná turistická stezka cca 9 km (4–6 hodiny chůze) podél železnice až do Breitensteinu. Nadchnou Vás určitě 2 vyhlídky: Dopplereiterwarte se zvláštním pohledem na železnici Semmering a z vyhlídky 20-Schilling-Blick je možné vidět velice působivý poschoďový viadukt „Kalte Rinne“, nazpět z Breitensteinu se svezeme regionálním vlakem do Semmeringu. Ubytování v Semmeringu.
3. den
po snídani se přesuneme do Mürzzuschlagu am Semmering (cca 20 km od Semmeringu), kde je Südbahn Museum (www.suedbahnmuseum. at), potom přejedeme do Glognitz, kde se nachází jeden ze dvou portálů nového železničního tunelu Semmering, který bude dokončen v roce 2022 a jehož délka bude 24 km. V místním infocentru (www.oebb.at/semmering) se detailně seznámíme s touto impozantní železniční stavbou. Zajedeme také do Payerbach-Reichenau se známým viaduktem, kde se dráha otáčí o 180 stupňů. Tamější výpravní budova z kamene patří k těm nejkrásnějším, jaké můžete v Rakousku spatřit. Svezeme se historickou električkou Höllentalbahn (www.lokalbahnen.at) z Payerbachu odj. 14:25 do Hirschwangu:, příj. 14.50, odsud odjezd do ČR s příjezdem ve večerních hodinách
Cena obsahuje
dopravu busem, 2 noci v hotelu **** v Semmeringu, 2x polopenzi, služby průvodce, služby odborníka na železnice
Cena neobsahuje
cestovní pojištění, jízdné ve vlacích, vstupy do navštěvovaných objektů (cca 40 €), příplatky na vlaky Puchberg - Schneeberg (zpáteční) a Payerbach - Hirschwang (nelze již objednat poté na místě - nutno objednat při sepsání smlouvy)
Minimální počet klientů pro uskutečnění zájezdu: 35
Tento zájezd pořádá Amico travel s. r. o. (IČO: 07615621)